loading...
چه خبر از هالیوود ، اس ام اس جدید , عکس , بازیگران , مطالب خواندنی
تبلیغات
Reza بازدید : 83 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)

 آموزش آرایش صورت به شکل طبیعی

 

برای پوشاندن لکه ها و سیاهی های اطراف چشم به آرایشگاه رفتن نیازی نیست. همین مراحلی که ما در ادامه برایتان ذکر کرده ایم را اجرا کنید تا صورتی صاف و زیبا داشته باشید. برای زیبا شدن لازم نیست زیر و روی چشم را سیاه و پوست را تیره کنید. با ساده ترین روش و کمترین مواد آرایشی هم می توان زیبایی طبیعی داشت.

۱٫ حلقه های سیاه را بپوشانید

 

ar4-2392

پیش از هر اقدامی مرطوب کننده SPFدار یا ضدآفتاب مرطوب کننده به پوست خود بزنید که انواع پوشش دهنده ها به نرمی روی پوست حرکت کنند. سپس از کرم های دور چشم برای پوش کامل تیرگی های زیر چشم یا کرم پودر برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید. باید از کرمی استفاده کنید که دقیقا همرنگ پوست طبیعی شما باشد. این که گاهی گفته می شود زیر چشم خود را با کرمی که یک یا دو درجه روشن تر است بپوشانید به هیچ عنوان درست نیست و اصلا حالت طبیعی به صورت نمی بخشد. بنابراین کرمی به رنگ پوست انتخاب کنید و با انگشتان اشاره آنها را زیر چشم بمالید. البته توجه داشته باشید که خیلی هم دست نکشید تا موجب قرمزی یا ورم زیر چشم نشود.

Reza بازدید : 61 یکشنبه 08 دی 1392 نظرات (0)

روش های نگهداری از دندان ها و شناسایی دشمان دندان

 

روش های نگهداری از دندان ها

 

دندان ها مرواریدهای سفیدی است که گرچه می توانند زیبایی را برای انسان به ارمغان بیاورند ولی در طول زندگی ناملایمات زیادی می بینند. بی توجهی به بهداشت و استفاده نادرست، دندان ها را در معرض خطر پوسیدگی قرار می دهد.

سیگارکشیدن و خرد کردن برخی مواد غذایی با دندان از جمله عواملی است که سلامت آنها را تهدید می کند. علاوه بر این موارد، برخی مواد غذایی نیز تأثیر منفی روی دندان ها بر جا می گذارد. همچنین علاوه بر مسواک زدن، نخ دندان نیز باید استفاده شود و سالی دو بار برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کرد، اما در واقع این کارها کفایت نمی کند و باید بیش از اینها مراقبت دندان ها بود…

Reza بازدید : 73 جمعه 06 دی 1392 نظرات (0)

برای داشتن اندامی متناسب این 7ماده خوراکی را بعد از ورزش نخورید

روی فرم بودن فقط این نیست که بصورت مرتب تمرینات ورزشی داشته باشید. این فقط نیمی از نبرد است. برای اینکه خودتان را متناسب نگه دارید, باید ترکیبی از تمرینات با وزنه و هوازی با رژیم غذایی سالم داشته باشید. ورزش و رژیم غذایی تان باید با هم تناسب داشته باشند, برخی از مواد غذایی خاص است که باید قبل از تمرین مصرف کنید تا به شما انرژی و تمرکز کافی در طول تمرین را بدهد. همچنین, برخی از مواد غذایی خاص است که باید بعد از تمرین روزانه تان از آنها اجتناب کنید تا اینکه تمام زحماتی که در باشگاه کشیدید از بین نرود.

در ادامه ۷ ماده غذایی ذکر شده است که نباید بعد از برنامه تمرینی مصرف بکنید:
1 - غذاهای فرآوری شده نمک دار
عادی است که بعد از یک برنامه تمرینی هوس ماده غذایی شور بکنید, وقتیکه عرق می کنید نه تنها آب بدنتان را از دست می دهید, بلکه برخی مواد غذایی از جمله (پتاسیم) را هم از دست می دهید. خوردن یک ماده غذایی سالم بعد از تمرین می تواند پتاسیم بدنتان را مجددا به صورت طبیعی و سریع تامین کند, اینکار بدون نیاز به مواد غذایی با کالری بالا بخوبی امکان پذیر است. موز, که به خاطر داشتن پتاسیم بالا شناخته شده است, بهترین گزینه ممکن است, اما میوه های خشک شده هم می تواند جایگزین مناسبتری نسبت به مواد غذایی شور باشد.

2 - وعده های غذایی و نوشیدنی های شیرین

نوشیدن نوشابه یا سایر نوشیدنی های شیرین بدترین اشتباهی است که بعد از تمرین می توانید بکنید. شکر سوخت و ساز بدنتان را کاهش می دهد, و هر چقدر سوخت و ساز بدنتان پایین بیاید لاغر شدن و رسیدن به نتیجه دلخواه برایتان سخت تر می شود. خیلی مهم است که قبل از انتخاب مواد غذایی برچسب شان را بخوانید, چون برخی از مواد غذایی خیلی بیشتر از چیزی که فکر می کنید شکر دارند. علاوه بر وجود شکر در داخل این نوشیدنی ها, وجود سودا نیز باعث نفخ تان می شود, که دقیقا مخالف هدفی است که بعد از تمرین کردن دنبالش بودید. اگر آب و یا آبمیوه های طبیعی بعد از تمرین در دسترس تان نیست, بهترین گزینه چای سرد تلخ است, که شما را هیدراته نگه می دارد و هوس مصرف شکر بعد از باشگاه را از بین می برد.

3 - غذاهای فست فود
کاملا واضح است که, غذاهای فست فودی, تنقلات چرب, و مواد غذایی چرب باید کاملا بعد از باشگاه از مصرفشان پرهیز شود. هدف اصلی شما کاهش کامل میزان چربی است, و مصرف این قبیل غذاها کار را برایتان سخت می کند; و علاوه بر این سطح کلسترول بدنتان را بالا می برد و شما را در معرض حملات قلبی قرار می دهد. علاوه بر این, غذاهای چرب در تولید گلیکوژن بدنتان اختلال بوجود می آورد (یک ماده حیاتی که تولید می شود و در عضلات و کبد ذخیره می شود), این غذاهای ناسالم همچنین تمرین ورزشی تان را در باشگاه برایتان دشوار تر می کند.

4 - سبزیجات خام
در حالیکه میوه ها و سبزیجات باید بخشی از رژیم غذایی روزانه تان باشند, اما باید بر نحوه مصرفشان دقت کنید, نباید آنها را بلافاصله بعد از برنامه تمرین تان مصرف کنید. سبزیجات خام مواد مغذی, ویتامین ها, و مواد معدنی که در طول برنامه ورزشی از دست داده اید را تامین نمی کنند. در عوض, باید بخاطر توسعه عضلانی تان بعد از تمرین ورزشی حتما پروتئین کافی مصرف کنید.

5 - شکلات شیری
شکلات شیری یک سری مزایا دارد, می تواند حافظه و عملکرد شناختی تان را بهتر بکند. بهر حال, هر شکلاتی که می خورید باید قبل از تمرین ورزشی باشد که بتوانید در حین تمرین این کالری اضافی را از بدنتان خارج کنید. خوردن شکلات بعد از تمرین هیچ کمکی به احیای انرژی از دست رفته تان در حین تمرین نمی کند.

6 - شیرینی
اگر چه بدنتان بعد از تمرین ورزشی نیاز به مصرف کربوهیدرات با کیفیت دارد و شیرینی سرشار از کربوهیدرات می باشد, اما شیرینی اصلا ماده غذایی سالم و مقوی نمی باشد. نان گندم کامل, تست شده و یا میوه های خشک گزینه های بهتری نسبت به شیرینی و یا دونات هستند, حتما از شیرینی بخاطر ضررهایی که دارد باید اجتناب شود.

7 - نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا فقط برای حین تمرین طراحی شده اند; و باعث می شوند سطح انرژی بدنتان افزایش بیابد, که قبل از برنامه ورزشی به آن نیاز مبرم دارید, نه بعد از آن. این نوشیدنی ها مملوء از شکر هستند, که باعث کاهش سطح سوخت و ساز بدنتان می شوند و بدنتان را تحریک می کنند تا چربی تولید کند. وقتی تمرین تان تمام می شود, نوشیدنی های انرژی زا بجای اینکه مفید واقع شوند بدتر به بدنتان آسیب می رسانند.
Reza بازدید : 54 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (0)

 چگونه از بروز لکه های قهوه ای دست جلوگیری کنیم؟

 

ar4-2376

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه اثر آفتاب بر پوست از همان روزی که به دنیا می آییم شروع می شود تصریح کرد:« استفاده از دستکش های نخی سفید رنگ می تواند تا ۱۰۰ درصد اثر اشعه آفتاب را بگیرد.»

دکتر رضوانی گفت:« لکه های قهوه ای رنگ پشت دست با نام علمی “سولارلنتایگو” یا عدسک آفتابی در حقیقت لکه های رنگدانه ای است که به دلیل تهییج سلول های رنگدانه ساز توسط نور آفتاب بروز می کند که طبیعتا به دلیل اینکه نواحی پشت دست باز و در معرض آفتاب است تدریجا تهییج طولانی مدت در سلول ها منجر به بروز آن می شود.»

وی ادامه داد:«واقعیت این است که اثر آفتاب بر پوست از همان روزی که به دنیا می آییم شروع می شود ولی بعد از گذشت چندسال یعنی از دهه ۴ به بعد با درجات کمتری آغاز می شود. رنگ پوست در بروز این لکه ها دخالت زیادی دارد و در افرادی که پوست روشن تری دارند شدت بروز این لکه ها بیشتر است.»

این متخصص پوست و مو گفت« پرهیز از نور آفتاب مهمترین راه پیشگیری از بروز این لکه ها است. استفاده از کرم های ضدآفتاب نیز مناسب است اما باید گفت استفاده از دستکش های نخی سفید رنگ اثر بیشتری داشته و می تواند تا ۱۰۰ درصد اثر اشعه آفتاب را بگیرد.»

دکتر رضوانی درخصوص روش های درمان این مشکل خاطرنشان کرد:« استفاده از کرم های لکه بر، تنها اندکی این لکه ها را کمرنگ می کند در واقع باید گفت استفاده از لیزر مناسب ترین روش برای از بین بردن لکه های قهوه ای رنگ پشت دست و کرم های لکه بر، تاثیرپذیری لیزر را ندارند.»

وی در پاسخ به اینکه آیا استفاده از ماسک لیموترش واقعا موجب از بین رفتن لکه های قهوه ای دست می شود تصریح کرد:« استفاده از لیمو ترش به دلیل اسید موجود در آن برای کمرنگ کردن این لکه ها مناسب است که با مقداری لایه برداری ممکن است لکه های قهوه ای را روشن تر کند اما استفاده از آن را توصیه نمی کنیم چرا که تاثیرپذیری چندانی ندارد همچنین مشخص نیست چه اثراتی را بر روی پوست می گذارد البته استفاده از آن به عنوان یک درمان سنتی قابل قبول است اما استفاده از آن را توصیه نمی کنیم.»

Reza بازدید : 88 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

 چند پیشنهاد برای داشتن پوستی سفت و شاداب

 

ar4-2371

 

داشتن پوستی سفت و با نشاط دشوار است. در اینجا راههایی را ارائه می دهیم که ممکن است برای داشتن پوست دلخواهتان مورد نیاز باشد.

ورزش
ورزش کردن بعد از نوشیدن مقدار زیادی اب برای سلامتی و همچنین کشش پوست شما مضر است. همچنین ورزش نکردن باعث میشود که پوست شما خسته به نظر رسد و عضلات شما شروع به شل شدن کنند و این باعث میشود که پوست شما دچار افتادگی شود.
برای حفظ سلامتی و زیبائی خود و همچنین برای سفت شدن پوست، عضلات خود را تقویت کنید.

روغن شی باتر Shea Butter (عصاره طبیعی دانه یک درخت آفریقایی)
روغن شی باتر یک مرطوب کننده طبیعی موثر است که دارای خاصیت سفت کنندگی پوست میباشد. این بهترین انتخاب برای افرادی است که دارای پوستی خشک هستند تا لوسیون های سفت کننده پوست را از راههای طبیعی تهیه کنند.

لوسیون سفت کننده پوست
لوسیون های بیشماری در بازار برای سفت کردن پوست دردسترس است. این لوسیون ها باعث کاهش کشش پوست و محکم شدن ان در همه قسمتهای بدن می شود. مهم نیست که دارای چه نوع پوستی هستید لوسیونی را انتخاب کنید که دارای حداقل مواد شیمیایی حساسیت زا و رایحه غیرطبیعی باشد.

ماسک آرد جو و ماست
می توانید از مواد موجود در آشپزخانه یک ماسک سفت کننده طبیعی پوست بسازید. ۲/۱ پیمانه آردجو پخته شده و ۴/۱ پیمانه ماست را به همراه اب مخلوط کنید و آن را روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید ماسک کاملا خشک شود سپس انرا با آب ولرم بشویید. این ماسک باعث بسته شدن منفدهای پوستی می شود همچنین پوست شما را مرطوب می کند. اسید لاکتیک موجود در ماست طراوت و شادابی خاصی به پوست شما می بخشد.

ماسک موز
موز را له کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید. راهی سریع و آسان برای سفت کنندگی پوست شما می باشد.

بخار آب
از بخار آب برای اینکه مواد زائد را از پوست خود خارج کنید استفاده کنید و صورتی گلگون داشته باشید. بخار آب بمدت ۱۰ دقیقه طراوت خاصی به پوست شما می بخشد. سونای بخار بهترین درمان برای سفت کردن پوست شما می باشد.

ماسک قهوه
به جای دور ریختن تفاله قهوه می توانید از ان بعنوان یک ماسک نیروبخش صورت استفاده کنید. ۴/۱ پیمانه تفاله قهوه به همراه یک سفیده تخم مرغ را بر روی پوست صورت خود بطور یکنواخت قرار دهید و تا وقتی که روی پوست شما خشک شود صبر کنید سپس انرا با آب ولرم بشویید.

 

Reza بازدید : 64 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

 ۴ قدم تا شگفت انگیز کردن مژه ها!

ar4 2372  4 قدم تا شگفت انگيز كردن مژه ها!

می توانید شانه های ظریفی پیدا کنید که برای شانه زدن مژه ها باشد. احتمالا هرگز به فکر شانه زدن مژه هایتان نبودید، ولی این یک روش ساده برای رشد آنها است.می توانید این کار را قبل از زدن ریمل انجام دهید

برای تقویت مژه هایمان چکار کنیم؟

۱٫ با شانه کوچک مژه ها را شانه بزنید
می توانید شانه های ظریفی پیدا کنید که برای شانه زدن مژه ها باشد. احتمالا هرگز به فکر شانه زدن مژه هایتان نبودید، ولی این یک روش ساده برای رشد آنها است.می توانید این کار را قبل از زدن ریمل انجام دهید.

۲٫ حتما آرایش چشم را پاک کنید
مراقبت از چشم به معنی استفاده از پاک کننده و آرایش نیست. شما باید آب زیاد نوشیده و غذاهای غنی از ویتامین A را در برنامه غذایی خود داشته باشید. قبل از خواب همیشه با یک پنبه و لوسیون پاک کننده آرایش چشم را پاک کنید.

۳٫ به مژه هایتان وازلین بزنید
تمام چیزی که نیاز دارید ضربه های سبک وازلین با یک پنبه و یا برس ریمل به مژه قبل از خواب است. این ترفند ساده به پرپشت و بلند شدن مژه کمک می کند. نتیجه آن در طی چند روز مشخص نمی شود ولی اگر مرتب این کار را انجام دهید متوجه تغییر آن خواهید شد.

۴٫ استفاده از روغن های طبیعی
روغن های طبیعی نه تنها برای رشد مو جادو می کنند بلکه به بلند شدن مژه ها نیز کمک می کنند. به گزارش پرشین وی می توانید از روغن زیتون، جوجوبا و کرچک حاوی ویتامین ، مواد معدنی و عوامل بلندکننده مو برای مرطوب کردن مژه ها استفاده کنید.

۵٫ مکمل های ویتامین E را امتحان کنید
ویتامین E به تسریع در رشد مژه کمک می کند. می توانید به صورت خارجی از یک لوسیون ویتامین E استفاده کنید و یا آنها را به صورت قرص و یا طبق نوع تجویز پزشک استفاده کنید.این روش نتایج بهتر و سریع تری خواهد داد.

 

Melika بازدید : 131 چهارشنبه 27 شهریور 1392 نظرات (0)

 آموزش بند انداختن صورت

 

 

شما برای از بین بردن موهای زائد صورت‌تان از چه روشی استفاده می‌کنید؟ اگر ترجیح می‌دهید هنوز هم مانند مادر‌بزرگ‌های‌مان از روش بند انداختن با نخ استفاده کنید،  این مطلب احتمالا برای‌تان جالب است، به خصوص اگر دوست داشته ‌باشید که خودتان در خانه این موهای زائد را از بین ببرید. در اینجا می‌توانید تمام روش‌‌های بند انداختن را ببینید؛ اینکه باید حرکت نخ چگونه باشد و روی هر قسمت از صورت چطور قرار بگیرد تا بیشترین کارکرد و کمترین آسیب را برساند.علاوه بر اینها تمام نکات تکمیلی بند انداختن را که به سلامت پوست کمک می‌کند می‌ توانید در خلال آموزش‌ها ببینید؛ اینکه چه نخی استفاده کنید، چه کرمی قبل و بعد از بند استفاده کنید و نکته‌هایی از این قبیل.

 

1. نخ کتانی را حدود 45 سانتی‌متر ببرید

 چه نخی برای بند انداختن مناسب است؟

 

آموزش بند انداختن,بند انداختن صورت

 

نخ مناسب براي اين کار در بازار موجود است. بهترين نخ از جنس غيرپلاستيک و محکم است و باعث حساسيت تماسي در پوست نمي‌شود. بهتر است براي اين کار از نخ قرقره استفاده نشود چون اين نخ‌ها باريک‌اند و باعث بريدگي و خراش پوستي مي‌شوند. چون اين نخ‌ها ارزان هستند تمام سالن‌هاي آرايشي مي‌توانند اين نخ‌ها را بخرند و در آرايشگاه استفاده کنند.
یادتان باشد نخ بند شما باید تمیز باشد. حتما قبل از بند انداختن با تکه‌ای پنبه آغشته به مواد ضدعفونی‌کننده بند را ضد عفونی کنید و اگر هم در آرایشگاه بند می‌اندازید از آرایشگرتان بخواهید این کار را انجام دهد. برای بند زدن دور چشم یا دور لب و ابرو، حرکت نخ و دست نزدیک به نزدیک و با احتیاط کامل و به‌طور سطحی و مماس با پوست انجام می‌شود.

 

2. دو سر آن را به هم گره بزنید و یک حلقه بسازید

 2 راه کمکی
جدا از شیوه‌ای که در 5 مرحله به شما ارائه شده از این 2شیوه هم می‌توانید استفاده کنید:

روش دوم اصلاح صورت: یک سر بند ضدعفونی شده را به پایه میزی که روی آن آینه‌تان قرار گرفته، ببندید و انتهای سر دیگر نخ در دست چپ، تقریبا میانه این نخ کشیده شده را با دست راست که به حالت باز است و حتما در آرایشگاه‌ها دیده‌اید، بپیچانید تا یک مثلث درست شود، حال به آرامی آن را با کشیدن نخ دست چپ و باز و بسته شدن مثلث روی صورت بازی دهید تا موها بین پیچش نخ گیر کرده و از ریشه خارج شوند.

 

روش سوم اصلاح صورت: بنشینید و پاها را دراز کنید، یک‌سر نخ را به شست پا گره زده و بقیه را در حالی که قسمت انتهایی آن در دست چپ و قسمت میانی با دست راست مثلثی شکل شده روی صورت بلغزانید تا موهای صورت آرام‌آرام گرفته شوند.

3. سپس با انگشتان شست و نشانه هر دودست با این نخ بسته یک مستطیل درست کنید و همچنان که انگشتان دو دست در دو عرض مستطیل قرار دارند نخ را بپیچانید به طوری که ضربدری در وسط ایجاد شود، با این کار شما یک پروانه درست کرده‌اید.

 

آموزش بند انداختن,بند انداختن صورت

 

4. چندبار تمرین کنید تا بتوانید یاد بگیرید که حلقه‌ها را به طرفین حرکت دهید. برای این کار باید انگشتان یک دست را از هم باز کنید و در همان حال انگشتان دست دیگر را ببندید.

 

آموزش بند انداختن,بند انداختن صورت

 

5. وقتی یاد گرفتید حلقه‌ها را کنترل کنید؛ پروانه درست شده  را روی موهای زائدی که می‌خواهید بردارید و با باز و بسته شدن خود را اصلاح کنید. جهت حرکت دست‌ها باید خلاف جهت رویش موها باشد. شاید در ابتدا کار کمی برای‌تان سخت به نظر آید اما با تمرین، بسیار آسان و راحت خواهد شد.

 

آموزش بند انداختن,بند انداختن صورت

 

آموزش بند انداختن,بند انداختن صورت

 

چه کار کنید تا جوش نزنید
یادتان باشد که حتما قبل از بند انداختن یا هر نوع روش اپیلاسیون پوست خود را با ضدعفونی‌کننده‌ها تمیز کنید. بعد از انجام اپیلاسیون یا بند یا وکس صورت هم می‌توانید  از موادی مانند ژل آلوورا یا روغن درخت چای یا کرم‌های مخصوص بعد از اصلاح استفاده کنید. این مواد خون‌های به سطح پوست آمده را که باعث گرمی پوست می‌شوند و عامل ایجاد جوش هستند را خنک می‌کنند و قرمزی پوست را کاهش می‌دهند.

همچنین بهتر است به محلی که بند انداخته‌اید دست نزنید و از کرم‌های آرایشی یا هر نوع مواد دیگر که دارای عطر است برای ٢۴ساعت استفاده نکنید. برای اینکه منافذ پوست باز هستند وسریع میکروب جذب می‌کنند یا منافذ با مواد آرایشی گرفته می‌شوند.

روشی دیگر که برخی پزشکان توصیه می‌کنند این است که بعد از بند انداختن در صورت قرمزی و تورم از پمادهای کالامین دی، کالاندولا، بتامتازون و اکسید دوزنگ استفاده کنید. یادتان نرود اگر بند صورت را هر دو هفته یک‌بار پشت هم انجام می‌دهید موهای‌تان زیاد بلند نشده و پوست صورت‌تان کشیده نمی‌شود که این خود مانع جوش زدن می‌شود.

شما کدام روش را انتخاب کنید:
۱- خانم‌های دارای موهای زیاد و تیره و ضخیم بهتر است برای رفع موهای زائد روش اول یعنی همان بند انداختن را انجام دهند و در صورت مستعد بودن برای جوش‌صورت تمهیدات قبل و بعد از بند انداختن از قبیل استفاده کردن از محلول‌های ضدجوش با استفاده از پنبه به بند و پوست را در نظر بگیرند که خود در پیشگیری از جوش زدن موثر خواهد بود.

 

آموزش بند انداختن,بند انداختن صورت

 

۲- خانم‌های با موهای نازک اما زیاد بهتر است این کار را از طریق بند انداختن اما دیر به دیر انجام دهند که حتی در مواقعی بین این زمان می‌توانند از روش اصلاح کردن نیز استفاده كنند.

 ۳- خانم‌هایی که موهای زیاد اما کمرنگ و بوری دارند، می‌توانند به‌راحتی روش دوم یا اصلاح کردن را مورد استفاده قرار دهندو نگران پر یا ضخیم شدن آنها نباشند.

 ۴- افراد با پوست‌های چرب و مختلط که صورت‌شان برای جوش زدن، بعد از بند مستعدتر است و شاید به همین دلیل تمام صورت‌شان را بند نمی‌اندازند بهتر است بدانند که می‌توانند تیغ را جایگزین بند کنند.

 ۵- روش نهایی که بیشتر برای خانم‌هایی است که به طور طبیعی دارای موهای بسیار کلفت، ضخیم و تیره هستند که مجبورند زودبه‌زود برای رفع آنها اقدام کنند و به نوعی خسته شده‌اند، لیزر کردن است که حتما تحت نظر و با مشاوره پزشکان متخصص پوست و مو  انجام گیرد که خود طی مراحلی چند تا رسیدن به نتیجه انجام خواهد گرفت.

Melika بازدید : 83 دوشنبه 18 شهریور 1392 نظرات (0)

 آیا شامپوی تقویت کننده مو وجود دارد؟

 

 

http://s1.picofile.com/file/7929162040/ar4_1813.jpg

 

آیا شامپوی تقویت کننده مو وجود دارد؟

تفاوت بین شامپوها برای مصرف‌کننده‌ها خیلی قابل لمس نیست...
اساس همه شامپوها فقط قدرت پاک‌کنندگی‌شان است و هیچ شامپویی وجود ندارد که خاصیت جلوگیری از ریزش مو، تقویتی و ویتامینه را داشته باشد و همه تبلیغات صورت گرفته صرفا جنبه تجملی و فروش بیشتر بازار را دارند.

دانشیاردانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اشاره به برخی تصورات غلط مبنی بر تغییر نوع شامپو، تصریح کرد: شامپو مانند خمیردندان نیست و چنانچه موی سر با شامپویی سازگار و مناسب بود، نیازی به تعویض مکرر نوع شامپو نیست و این تصور غلطی است که برخی افراد با وجود این که از شامپوی مورد استفاده‌شان رضایت دارند اما هر از گاهی اقدام به تعویض نوع شامپو می‌کنند.

دکتر مهناز بنی‌هاشمی در پاسخ به پرسش آن دسته از افرادی که عنوان می‌کنند موی سرشان به شامپوی خاصی عادت کرده که اکنون در بازار نیست و یا کمیاب است، گفت: این تصور غلطی است که فکر کنیم موی سر به شامپو عادت می‌کند، چرا که در شامپوها اغلب خاصیت پاک‌کنندگی‌شان متناسب با نوع مو اعم از چرب، خشک و معمولی مطرح بوده و فقط میزان چربی‌زدایی شامپوها برای انواع موها متفاوت است.

میزان مصرف شامپو به میزان چربی، بلندی مو و نوع پوست سر بستگی دارد

این متخصص پوست و مو با بیان این که « تفاوت بین شامپوها برای مصرف‌کننده‌ها خیلی قابل لمس نیست»، اظهار کرد: میزان مصرف شامپو به میزان چربی، بلندی مو و نوع پوست سر بستگی دارد و باید به اندازه‌ای باشد که کف شامپو کل سطح مو را بپوشاند و سپس بخوبی آبکشی شود، بطوری‌که آلودگی‌های سر و پوست بطور کامل پاک شوند.

دکتر بنی‌هاشمی درباره شامپوهای تقویتی و ویتامینه عنوان کرد: این قبیل شامپوها بیشتر جنبه تبلیغ بازار را دارند و تنها برخی تولید‌کننده‌ها با افزودن مواد غلیظ یا رقیق کننده به شامپوی تولیدی سعی در فروش بیشتر محصول خود می‌کنند.

هیچ شامپوی به ظاهر گیاهی، خواص گیاه مورد نظر را روی مو ندارند

وی تأکید کرد: هیچ ادعای علمی مبنی بر این که خواص تبلیغی در شامپوها از طریق ساقه مو جذب شود، وجود ندارد و حتی شامپوهایی که به ظاهر گیاهی هستند، خواص گیاه مورد نظر را روی مو ندارند و بیشتر جنبه تبلیغی و بازار را دنبال می‌کنند.

دکتر بنی‌هاشمی افزود: متخصصان در مواردی شامپو را به عنوان نسخه طبی تجویز می‌کنند که فرد مبتلا به اختلال پوست سر مانند شوره و شپش باشد و به این ترتیب استفاده از شامپوهای دارویی می‌تواند در درمان مؤثر باشد.

دانشیاردانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با بیان این که «یکسری شامپوهای نرم‌کننده و ویتامینه وجود دارند که وقتی موها بر اثر رنگ و مش کردن آسیب می‌بینند، توصیه می‌شوند»، گفت: ممکن است در برخی موارد که آسیب‌دیدگی مو جزئی باشد، استفاده از این شامپوها بدلیل رطوبتی که به ساقه مو می‌رسانند، تا حدی ناهمواری سطح مو را رفع می کند، اما در اغلب موارد، تنها راه خلاص شدن از موهای آسیب‌دیده، کوتاه کردن آنهاست.

نرم‌کننده‌ها را نباید به کف سر زد

این متخصص پوست و مو درباره استفاده از نرم‌کننده‌های مو نیز به این نکته اشاره کرد که نرم‌کننده‌ها را نباید به کف سر زد بلکه از دو سانتی‌متری ساقه مو باید استفاده شوند و در رابطه با موهای خشک توصیه به استفاده آنها می‌شود، چراکه موها را درخشنده‌تر و حالت آن را بهتر می‌کنند.

گفتنی است: بر این اساس چیزی به عنوان بهترین شامپو وجود ندارد و مهم آن است که یک شامپو اثر پاک‌کنندگی رضایت‌بخشی داشته باشد و متناسب با جنس مو انتخاب شود.

 

Melika بازدید : 93 دوشنبه 18 شهریور 1392 نظرات (0)

 یک سبزی پر خاصیت برای مو

 

 

http://s4.picofile.com/file/7929159779/ar4_1834.jpg

 

ویتامین ها و مواد مغذی این سبزی ، از ریزش مو پیشگیری می کند.
کاهو گیاه بومی کشورهای مدیترانه ای و خاورمیانه است که در سراسر جهان از آن استفاده می شود. کاهو سرشار از مواد معدنی، ویتامین و فیبر است.

خواص:
1 -این گیاه منبع غنی ویتامین A است. ویتامین A در روند بازسازی سلول ها موثر است و در نتیجه به پوست طراوت تازه ای می بخشد.

2 - پتاسیم موجود در آن با بهبود گردش خون، روند انتقال مواد مغذی و اکسیژن را به پوست تقویت می کند.

3 - ترکیب ویتامین E و C موجود در کاهو، به حفظ سلامت پوست کمک می کند. ویتامین E از پوست در برابر اشعه مضر نورخورشید محافظت می کند و از بروز تباهی لکه زرد و آب مروارید پیشگیری می کند. اشتها را تحریک و سموم را از بدن دفع می کند. همچنین با برطرف کردن کمبود هموگلوبین و نمک های معدنی باعث شادابی پوست می شود.

4 - استفاده از کمپرس تهیه شده با جوشانده چند برگ کاهو به مدت ۲۰ دقیقه، در برطرف کردن آکنه و پسوریازیس موثر است. برای تأثیرگذاری، آب کمپرس باید به دمای اتاق برسد و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست گذاشته شود.

5 - دم کرده آن مدر است و به عنوان مسکن عمل می کند.

6 - ۸درصد سیلیس، ۹ درصد فسفر و مقدار سولفور موجود در آن برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن مفید است.

7 - ویتامین ها و مواد مغذی آن، از ریزش مو پیشگیری می کند.

8 - کاهو حاوی پروتئین است که برای رشد عضله ضروری است.

9 - آهن موجود در آن برای افراد مبتلا به کم خونی مفید است.

10 - آرام بخش و خواب آور است.

Melika بازدید : 74 دوشنبه 18 شهریور 1392 نظرات (0)

 اگر زياد به موهاي خود مي رسيد، بخوانيد

 

http://s4.picofile.com/file/7929156127/ar4_1835.jpg

 

 

رسيدگي به موها و استفاده از ژل ها به ساقه موها و شانه زدن در اين صورت موجب ريزش موها مي شود.

یک متخصص پوست و مو، گفت: ژل موهايي كه بر روي مو زده مي شوند تا موجب زيبايي موها شود، هيچگاه موجب ريزش مو نخواهند شد زيرا ژل بر روي ساقه مو زده مي شود و تأثيري به ريزش مو نخواهند داشت.

وي عنوان كرد: فقط اين ژل ها موجب چسبيده شدن ساقه هاي مو به يكديگر مي شوند و فرد در صورت شانه كردن موهاي ژل زده شده، تعداد زيادي از تارهاي مو را دچار ريزش مي كند.

وي افزود: چون ژل هايي كه بر روي ساقه مو وجود دارند با شانه زدن موها، ريشه هاي در حال استراحت را از سر جدا مي كند و تنها راه ممكن براي جلوگيري از ريزش موهاي ژل زده، شانه پس از شستشوي موهاست.

Melika بازدید : 101 دوشنبه 18 شهریور 1392 نظرات (0)

 اگر صورت تان لاغر است موهای تان را اینگونه درست کنید

 

http://s3.picofile.com/file/7929153759/ar4_1815.jpg

 

موها نقش بسیار بسزایی در چاق یا لاغر نشان دادن صورت دارد. مدل موهایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم هم می‌توانند صورتتان را پرتر از حد معمول نشان دهند.

نوع آرایش و مدل موهای ما هم می‌تواند در پر یا خالی‌تر نشان دادن صورتمان تاثیر زیادی داشته باشد. گاهی یک مدل خاص مو یا آرایش باعث می‌شود صورت گردتر یا کشیده‌تر از حالت طبیعی‌اش به نظر برسد...


به همین دلیل در این قسمت سعی کرده‌ایم چند مدل مو که می‌توانند به پرتر نشان دادن صورت کمک کنند، به شما معرفی کنیم.

پرتر نشان دادن صورت با تغییر مدل موها
تغییر مدل موها نقش بسیار بسزایی در چاق یا لاغر نشان دادن صورت دارد. مدل موهایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم هم می‌توانند صورتتان را پرتر از حد معمول نشان دهند.

1 - اگر صورتتان لاغر است، به هیچ‌وجه تمام موهای خود را محکم نکشید و آنها را بالای سرتان جمع نکنید.

2 - موهای خود را از فرق سر به جلو، کوتاه یا حتی خرد کنید و چتری بریزید.

3 - اگر پیشانی‌تان بیش‌ازحد بلند و کشیده است، برای گردتر نشان دادن صورتتان، حتما روی پیشانی تا بالای چشم‌ها را با موی چتری بپوشانید.

4 - اگر مدل موهایتان کوتاه یا مصری است، فرق کج باز کنید به‌طوری كه موهایی که به طرف مخالف آمده‌اند، تا زیر چانه‌هایتان را پوشش دهند.

5 - اگر موهایتان یکدست بلند است و نمی‌توانید آنها را باز بگذارید، جلوی موی خود را بالا ندهید. فرق کج یا فرق وسط باز کنید و موها را آرام و شل از روی گوش به سمت عقب سر هدایت کنید و ببندید اما کاملا شل.

6 - برای شرکت در مهمانی، سعی کنید مدلی را برای آرایش موی بلند انتخاب کنید که جلوی آن باز و کمی حالت‌دار باشد. به این ترتیب صورتتان پرتر نشان داده خواهد شد.

7 - موهای فر، صورت را درشت‌تر و پرتر نشان می‌دهد. اگر موهایتان لخت است، آنها را فر کنید و برای مهمانی باز بگذارید.

8 - اگر موهایتان بلند است، آنها را خرد کنید و از جلو و کناره‌ها، در صورتتان بریزید. به این ترتیب، خالی بودن گونه‌ها کمتر به چشم خواهد آمد.

9 - موهای کناری‌تان را از فرق به عقب بالای سرتان جمع کنید و کمی آنها را پوش بدهید. سپس موهای جلو را هم به صورت فرق کج سشوار بکشید و یکطرفه توی صورتتان بریزید. موهای پشت سر را هم از روی شانه‌ها به جلو بریزید. این کار هم باعث پرتر نشان دادن صورت به خصوص در قسمت گونه‌ها می‌شود.

 

Melika بازدید : 88 دوشنبه 18 شهریور 1392 نظرات (0)

 آموزش هایلایت کردن مو

 

 

http://s3.picofile.com/file/7929151719/ar4_319.jpg

 

آموزش هایلایت کردن مو

برای هایلایت کردن موها ابتدا کل مو را به زمینه دلخواه رنگ می کنیم . سپس قسمتهایی از مو را بصورت دلخواه جدا می کنیم. این جداکردن به نوع مش که انتخاب میکنید بستگی دارد که میتواند مش کلاهی باشد یا تکه ای یا اینکه کل مو .

پس از جدا کردن و دکلره کردن در چند مرحله مو را به پایه مورد نظر می رسانیم. توجه کنید که اگر مو ضعیف باشد خیلی زود استحکام خود را از دست داده و از بین می رود. ولی هرچه پایه مو بالاتر رود مو روشنتر شده و در نهایت بی رنگ می شود که در این صورت رنگساژ مورد استفاده خیلی زیباتر بدست می آید.

پس از شستن مواد دکلره از روی مو، پایه رنگ را چک کرده و اگر هنوز به پایه دلخواه نرسیده بود و مو مقاومت داشت باز هم عمل بی رنگ کردن را تکرار می کنیم. در نهایت موها را شسته و نم آنرا می گیریم. رنگساژ مورد نظر را بصورت فرمول های زیر مخلوط کرده و به کل سر می زنیم . این کار را از پشت سر انجام می دهیم. موها را کاملا ماساژ داده و تمام تارهای مورا به رنگ آغشته می کنیم . پس از ۱۵ دقیقه آنرا چک میکنیم اگر رنگ دلخواه بدست آمده بود آنرا با آب ولرم شستشو می دهیم.

فرمول رنگساژ زیتونی :
رنگ M8 زیتونی ۱/۴ تیوپ (ده سانت) +۳۰ الی ۵۰ CCاکسیدان شماره ۱ بر روی پایه ۸

رنگساژ خاکستری :
رنگ  A8 خاکستری ۱/۴ تیوپ(ده سانت+۳۰ الی ۵۰CC اکسیدان شماره ۱ روی پایه ۹

رنگساژ طلایی :
رنگ G9 طلایی ۱/۴ تیوپ+۱ قرص + ۳۰ الی ۵۰ CC  اکسیدان شماره ۱ روی پایه ۹

رنگساژ کرم (کاهی):
رنگ N9 یا بلوند خیلی روشن +۳۰ الی ۵۰ CC اکسیدان شماره ۱ روی پایه ۹

 

تبلیغات
فروش ویژه مجموعه آموزشی آشپزی آسان



مجموعه آموزشی آشپزی آسان، آموزش ریزه کاری هایی در آشپزی. نکات آشپزی آسان ویژه خانم ها و آقایانی که فرصت کافی برای آشپزی ندارند! به همراه فیلم آموزشی تهیه چند غذای آسان. قابل اجرا در DVD Player و کامپیوتر در قالب پکیج اورجینال و شکیل ...

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: 13900 تومان

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا از مطالب اختصاصی این وبلاگ خوشتون اومده؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 168
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 99
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 192
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 241
  • بازدید ماه : 681
  • بازدید سال : 8,019
  • بازدید کلی : 82,145
  • تبلیغات